FANDOM

Red lotus tile
Korra poisoned

Korra zostaje otruta rtęcią przez Czerwony Lotos próbujący zmusić ją do wejścia w Stan Awatara, aby zniszczyć Cykl Awatara.

Rtęć[1] metaliczna substancja używana przez Czerwony Lotos jako trucizna, która po długotrwałym, niszczącym działaniu doprowadza do śmierci. Została podana Awatar Korrze w 171 AG w celu przerwania Cyklu Awatara. Naturalną reakcją było wejście Korry w Stan Awatara, w celu walki z trucizną.[2] Mimo że trucizna jest śmiertelna, Korra była w stanie wygrać z nią.[3]

Historia Edytuj

Pragnąc zaprowadzić anarchię na całym świecie, głównym celem Czerwonego Lotosu było zakończenie Cyklu Awatara. Po schwytaniu Awatar Korry,[4] członkowie organizacji podali jej truciznę, która natychmiast zaczęła oddziaływać fizycznie i psychnicznie na dziewczynę. Jako efekt uboczny, trucizna spowodowała halucynacje u Korry, która widziała w twarzach członków Czerwonego Lotosu Amona, Unalaqa i Vaatu. Choć próbowała oprzeć się efektom trucizny, w końcu jej uległa i została zmuszona do wejścia w Stan Awatara. Zanim zdążyła zostać zabita, wzrost mocy otrzymanej od ducha Raavy pozwolił jej wyrwać się z łańcuchów i odeprzeć oprawców. Następnie została zmuszona do walki z Zaheerem, który zyskał przewagę, gdyż młoda Awatar walczyła nie tylko z nim, ale także z trucizną płynącą w jej żyłach. Z pomocą nowych magów powietrza, dziewczyna była w stanie go pokonać, ale poddała się truciźnie, gdyż jej ciało było zbyt długo narażone na działanie śmiertelnej substancji. Dzięki szybkiej interwencji Jinory, Suyin natychmiast usunęła większość metalicznej trucizny z ciała Korry za pomocą magii metalu, ratując jej życie.[2]

Korra bends mercury

Pomimo początkowych trudności, Korrze udaje się wydobyć resztkowe ślady rtęci z jej ciała.

Niemniej jednak, trucizna spowodowała znaczne zniszczenia w organizmie Korry, która przez prawie sześć miesięcy nie mogła chodzić i nie była w stanie kontaktować się z Raavą ani wejść w Stan Awatara.[5] Ponadto resztkowe ślady trucizny nie pozwoliły jej w pełni wyzdrowieć.[6] Dzięki Toph Beifong, Korra dowiedziała się o resztkach substancji tkwiących w jej organizmie. Mimo że podświadomie dziewczyna stawiała opór, próbując wydobyć z siebie ślady rtęci, w końcu przełamała swój strach i za pomocą magii metalu wydobyła ze swojego ciała toksynę, którą Toph ukryła w kuli z ziemi.[7]

Efekty Edytuj

Korra struggling in the Avatar State

Korra osłabiona przez truciznę.

Truciznę podaje się, tkając ją magią metalu przez warstwy skóry ofiary. Po podaniu wywołuje ona liczne, nieprzyjemne halucynacje. Po tym etapie ruchy ofiary zostaną powoli utrudnione aż do momentu, w którym ciężar ciała będzie nie do zniesienia i popadnie ona w stan nieświadomości. W efekcie doprowadza to tylko do pewnej śmierci.

Kiedy trucizna jest używana na Awatarze, samoistnie wejdzie on w Stan Awatara, by walczyć z obcą substancją.[2]

Przypisy Edytuj

  1. William Ruzicka (23 sierpnia 2014). William Ruzicka on the Red Lotus poison. Tumblr.
  2. 2,0 2,1 2,2 Hamilton, Joshua and Hedrick, Tim (scenariusz) & Zwyer, Mel (reżyseria). (22 sierpnia 2014). "Jad Czerwonego Lotosu". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 13. Nickelodeon.
  3. Hamilton, Joshua (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (28 listopada 2014). "Ostoja duchów". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 22. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (22 sierpnia 2014). "Wejście w pustkę". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 12. Nickelodeon.
  5. DiMartino, Michael Dante (scenariusz) & Graham, Ian (reżyseria). (10 października 2014). "Samotna Korra". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 15. Nickelodeon.
  6. Hedrick, Tim (scenariusz) & Zwyer, Melchior (reżyseria). (17 października 2014). "Koronacja". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 16. Nickelodeon.
  7. Mattila, Katie (scenariusz) & Heck, Colin (reżyseria). (24 października 2014). "Wezwanie". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 17. Nickelodeon.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki