FANDOM

Earth Kingdom emblem
Se tu
Se Tu
Informacje podstawowe
Środowisko

Królestwo Ziemi

Status

żyje

Wykorzystanie

żywność

Informacje chronologiczne
Debiut

"Wróżbiarka"

Se Tu to gatunek dużej zielonej ryby żyjącej w rzekach południowej i zachodniej części Królestwa Ziemi.[1]

Historia Edytuj

Kiedy drużyna Awatara odpoczywała w lasach przy wiosce Makapu, ryba Se Tu pływała w rzece, wielokrotnie wyskakując z wody. Sokka stwierdził, że zwierzę drwi sobie z niego i postanowił złapać je gołymi rękami. Po krótkiej walce w wodzie, ryba została złapana, lecz uderzyła zaskoczonego chłopaka ogonem w twarz, po czym uciekła z powrotem do wody.[2]

Anatomia Edytuj

Se Tu ma dwa krótkie wąsy umieszczone bezpośrednio pod oczami, długą płetwę grzbietową biegnącą od głowy wzdłuż kręgosłupa i dwie zielonkawożółte płetwy piersiowe znajdujące się na niebieskich pasach po bokach ciała.

Zachowanie Edytuj

Ryby te bardzo często wyskakują z wody i szyderczo patrzą na ludzi swoim "zamyślonym" wzrokiem. Są ulubionym pożywieniem niedźwiedziobaków i mogą urosnąć do wielkości dorosłego człowieka. Raz w roku ryby Se Tu przepływają setki kilometrów w górę rzeki, by złożyć ikrę.[1]

Nawiązanie Edytuj

Se Tu jest podobny do w wyglądzie do suma i - tak jak on - żyje w słodkich wodach, choć nie ma zielonego suma w świecie rzeczywistym. Se Tu przypomina także łososia w "rytuale" składania ikry.

Ciekawostki Edytuj

  • Ryby te są podobne do "ludzi-ryb" z gry The Legend of Zelda: The Wind Waker.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Informacja ze starej oficjalnej strony serialu, pierwotnie na Nick.com (link). Obecnie nieaktualizowana.
  2. Ehasz, Aaron, O'Bryan, John (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (23 września 2005). "Wróżbiarka". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 14. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki