FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Smocza ważka
Smocza ważka
Informacje podstawowe
Środowisko

Królestwo Ziemi

Status

żyje

Informacje chronologiczne
Debiut

"Opowieści o Ba Sing Se"

Smocza ważka to latające stworzenie przypominające owada, żyjące na terenie Królestwa Ziemi.

Historia Edytuj

Podczas pobytu w Ba Sing Se, Aang odwiedził zoo, szukając Appy. Wśród wielu zwierząt, chłopak zauważył małą klatkę pełną smoczych ważek. Awatar postanowił pomóc Kenjiemu, budując znacznie większe zoo na obrzeżach miasta. Wypuścił wszystkie stworzenia, które zaczęły nękać cywilów. Korzystając z magii powietrza oraz gwiazdka, Awatarowi udało się przyprowadzić wszystkie stworzenia do nowego zoo.[1]

Anatomia Edytuj

Mając pewne podobieństwa do chińskich smoków, smocze ważki mają podłużne ciało przypominające te u jaszczurki. Potrafią latać oraz unosić się pionowo za pomocą dwóch par skrzydeł. Mogą urosnąć do metra długości.[2]

Ciało smoczej ważki jest zielone, a podbrzusze ma jasnoszare. Twarz stworzenia jest ciemnozielona, z jasnozielonymi nozdrzami przechodzącymi w kształt litery "v". Głowę smoczej ważki zdobią trzy kolce. Oczy są żółte.

Zachowanie Edytuj

Smocze ważki jedzą robaki i ryby. Mimo że mogą być uciążliwe, nie stanowią one zagrożenia dla ludzi.[2]

Nawiązanie Edytuj

Smocza ważka to połączenie ważki z prawdziwego świata oraz jaszczurki. Ma skrzydła owada i ciało gada. Mimo swej nazwy, w niewielkim stopniu przypomina prawdziwego smoka.

Przypisy Edytuj

  1. Estoesta, Joann, Wahlander, Lisa, Huebner, Andrew, Scheppke, Gary, MacMullan, Lauren, Mattila, Katie, Ridge, Justin, Volpe, Giancarlo (scenariusz) & Spaulding, Ethan (reżyseria). (29 września 2006). "Opowieści o Ba Sing Se". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 15. Nickelodeon.
  2. 2,0 2,1 Informacja ze starej oficjalnej strony serialu, pierwotnie na Nick.com (link). Obecnie nieaktualizowana.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki