FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Cactus juice.png

Sok w główkach kaktusa.

Sok z kaktusa to naturalna substancja psychoaktywna znajdująca się w dojrzałych kaktusach na pustyni Si Wong. Zawiera ona związki halucynogenne i powoduje tymczasowe halucynacje.

Historia Edytuj

Sokka hallucinates.png

Sokka ma halucynacje po wypiciu soku z kaktusa.

Podczas wędrówki po pustyni Si Wong, Aang i jego przyjaciele natknęli się na kaktusa. Spragniony Sokka, wiedząc, iż w kaktusach znajduje się woda, przeciął roślinę i wraz z Momo wypił sok z jej wnętrza. Jednakże płyn zawierał silny halucynogen, przez co oboje zaczęli się dziwnie zachowywać i widzieć niestworzone rzeczy.

Widząc, jaki wpływ na jej brata miał sok z kaktusa, Katara wylała płyn na ziemię, by uchronić pozostałą część grupy przed podobnym losem. Efekt soku do rana przeminął.[1]

Ciekawostki Edytuj

Cactus.png

Płyny w kaktusach na pustyni Si Wong zawierają silne halucynogeny.

  • Po dotarciu do Ba Sing Se, kiedy Sokka sugeruje bardzo nielogiczne i nadprzyrodzone katastrofy, Toph odpowiada na jego paranoję, pytając, czy znowu wypił sok z kaktusa.[2]
  • Chociaż kaktus, którego sok wypili Sokka i Momo, przypominał z wyglądu ferocactus wislizeni, ma te same właściwości halucynogenne co pejotl, który występuje w południowo-zachodnim Teksasie i środkowym Meksyku.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (14 lipca 2006). "Pustynia". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 11. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (22 września 2006). "Miasto murów i tajemnic". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 14. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki