FANDOM

Avatar line-up-0.png

Roku wraz z innymi wcieleniami wyjaśnia Stan Avatara Aangowi

Stan Avatara - Unikalny stan świadomości w którym Avatar może połączyć się umysłem i ciałem z poprzednimi wcieleniami zyskując ich moc. Bardzo trudny do kontrolowania, o dużej sile niszczącej. Istnieje także ryzyko trwałego zerwania połączenia z poprzednimi Avatarami, blokując sobie w ten sposób nieodwracalnie możliwość jego używania.

Jego niszczące skutki dały o sobie znać w pierwszym odcinku Drugiej księgi serii Awatar: Legenda Aanga, kiedy to Generał Fong, widząc korzyści jakie niesie Stan Avatara, próbował go uaktywnić u Aanga grożąc Katarze. Młody Avatar, nie mogąc kontrolować drzemiącej w nim siły zniszczył większość dziedzińca i zranił wielu żołnierzy. Widząc jakie narobił szkody postanowił od tamtej pory używać go jak najrzadziej dopóki nie opanuje go w pełni.

Informacje Edytuj

1NzEbU.jpg

Postać duchowa - połączenie z nią zapewni kontrolę nad Stanem Avatara

Nieznana jest dokładna geneza Stanu Avatara, lecz wiadomym jest że mogła w niego już wchodzić nawet Avatar Kyoshi, żyjąca wiele set lat przed narodzinami Aanga. Co pozwala przypuszczać że więzi ze swoimi poprzednimi wcieleniami mogą sięgać wiele tysięcy lat wstecz. W każdym jednak przypadku, do osiągnięcia poziomu Avatara całkowitego, niezbędne było nauczenie się Stanu Avatara w pełni a także płynne wchodzenie w niego. Obok opanowania czterech żywiołów, było to niezbędne na drodze stania się pełnym Avatarem.

Tumblr inline n13wu1kgeL1qmpzpl.jpg

Postać duchowa Korry

Indywidualną kwestią jest to na jakiej drodze odbywa się przemiana. W Przypadku Aanga, by móc używać Stanu Avatara musiał on wpierw wpaść w żal, smutek lub gniew, lecz w tej postaci nie można było tej siły w pełni kontrolować. Zgubne okazało się to wtedy, gdy nie mogąc pogodzić się z porzuceniem Katary, Aang porzucił trening i przypłacił to zablokowaniem jednej z czakr przez Azule unieszkodliwiając go na długi czas. Konieczne stało się ponowne otwarcie uszkodzonych miejsc w czasie walk o Ba Sing Se i opanowanie Stanu na tyle, by móc stawić czoła Ozaiowi.

Charakterystyka Edytuj

5030560-3152404123-85172.jpg

Stan Avatara Aanga

Tumblr nmcdskCxvl1u3wpxvo1 500.gif

Stan Avatara Korry

Niezależnie od tego, czy przejście w Stan Avatara było zamierzone czy nie, Dusza łączy się z wszystkimi poprzednikami rozświetlając oczy do oślepiającej bieli, a siła niszcząca każdego z żywiołów wielokrotnie wzrasta, mogąc je także swobodnie kombinować. Można by nawet powiedzieć, iż w czasie walki, przeciwnik walczy z wszystkimi wcieleniami Avatara, jakie kiedykolwiek istniały równocześnie.

Prawdopodobnie kwestią indywidualną jest to, iż w trakcie używania "Stanu" Avatar automatycznie potrafi posługiwać się magią której się jeszcze nie nauczył. Tak było w przypadku Aanga, ponieważ nawet nie znając podstaw Magii Wody potrafił się nią posługiwać co najmniej w stopniu zaawansowanym, czego nie potrafiła Korra, która nie mogła używać Magii Powietrza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki