FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Unagi

Unagi
Informacje podstawowe
Środowisko

Wyspa Kyoshi, Królestwo Ziemi

Status

żyje

Wykorzystanie

gaszenie pożarów, egzekucja

Informacje chronologiczne
Debiut

"Wojowniczki z Kyoshi"

Unagi to ogromny, potężny i mięsożerny węgorz zamieszkujący zatokę wyspy Kyoshi. Jest w stanie strzelać strumieniami z dużą prędkością.[1]

Historia Edytuj

Podczas wizyty na wyspie Kyoshi, Aang postanawia poserfować na karpiach koi. Podczas gdy chłopak ujeżdżał jedną z ryb, pozostałe zostały pożarte przez unagiego, kiedy potwór przypuścił atak na wierzchowca Aanga, chłopak spadł z zwierzęcia. Po zjedzeniu karpia, wąż morski rzucił się na chłopaka, jednak ten zdołał uciec na plażę, gdzie był bezpieczny.

Później, Aang, chcąc zaimponować adorującym go dziewczynom, postanowił ponownie zmierzyć się z potworem. Jednak ten się nie pojawia, przez co znudzone dziewczęta odchodzą, krótko po tym przychodzi Katara. Dziewczyna woła chłopaka, by ten wrócił na brzeg, ten zgadza się i rusza w kierunku plaży. Wtedy pojawia się unagi i atakuje Aanga. Zwierzę chce zjeść młodego Awatara, jednakże Katarze udaje się uratować przyjaciela.

Później umiejętności strzelania wodą unagiego zostały wykorzystane do ugaszenia pożaru w pobliży osady na wyspie.[2]

Anatomia Edytuj

Ciało unagiego jest długie, pokryte gładkimi, ciemnoszarymi i brązowymi łuskami. Wzdłuż grzbietu zwierzęcia ciągną się duże, ostre szpikulce. Z szyi potwora wyrasta wielka płetwa grzbietowa. Ma jasnozielone oczy, z obu stron pyska wyrastają mu długie wąsy. Wewnątrz ciała, poniżej głowy, zlokalizowane są gruczoły, których używa do wydmuchiwania wody na swoją ofiarę.[3]

Zachowanie Edytuj

Unagi spewing water.png

Aang wykorzystuje umiejętność unagiego do strzelania wodą, aby ugasić pożar.

Jest on bardzo niebezpiecznym i agresywnym stworzeniem, atakuje zarówno ludzi jak i inne zwierzęta, takie jak karpie koi, którymi się żywi.

Charakterystyczną umiejętnością tego zwierzęcia jest plucie strumieniami wody. Wykorzystuje on to jako formę ataku, a także obrony. Mimo swej natury, unagi ma instynktowny strach przed czymś większym niż on sam.[3]

Nawiązanie Edytuj

Unagi wydaje się być oparty na gigantycznym węgorzu słodkowodnym. Jest także wzorowany na morskich potworach przypominających węże ze starych legend, które zamieszkiwały oceany.

Ciekawostki Edytuj

  • Unagi (ウナギ, うなぎ) to japońskie słowo oznaczające węgorza słodkowodnego; jest to popularny japoński owoc morza i jest często spożywany jako danie sushi.

Przypisy Edytuj

  2. Malis, Nick (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (4 marca 2005). "Wojowniczki z Kyoshi". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 4. Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 Avatar Extras dla odcinka "Wojowniczki z Kyoshi" na Nicktoons Network.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki