FANDOM

Air Nomads emblem
Whaletail Island
鯨尾島
Wielorybia Wyspa
Położenie
Lokalizacja

Morze Południowe

Władza
Pierwsze pojawienie

"Jezioro Laogai" (wspomniana)

Położenie na mapie
Mapa powietrza
Marker
Wielorybia Wyspa to wyspa położona na Morzu Południowym, przy południowo-zachodnim wybrzeżu Królestwa Ziemi i na północ od Południowej Świątyni Powietrza. Wyspa zawdzięcza swoją nazwę charakterystycznemu kształtowi, który przypomina ogon wieloryba.

Historia Edytuj

Mnich Tang Xu wywodzący się z Nomadów Powietrza medytował na Wielorybiej Wyspie bez jedzenia przez co najmniej 98 dni. Według Tenzina, przyjmował on pokarm od duchowej energii wszechświata.[1]

Gdy Aang i jego przyjaciele szukali Appy w Ba Sing Se, poszukiwania doprowadziły ich do ​​starej stajni, w której latający bizon był rzekomo przetrzymywany. Chcąc, aby Awatar opuścił miasto, Dai Li potajemnie ustawili jednego ze swoich agentów jako stajennego. Mężczyzna powiedział Aangowi, że bizon został zabrany na Wielorybią Wyspę, znajdującą się kilka tygodni drogi od Ba Sing Se. Jednak później drużyna zrozumiała, że był to podstęp, i nie udała się na wyspę.[2]

Latem 100 AG, Najeźdźcy z Południa byli na patrolu w pobliżu Wielorybiej Wyspy. Ich pozycja została nagrana w wieży komunikacyjnej Marynarki Ognia, do której wdarli się Katara i Zuko, aby ustalić miejsce pobytu dowódcy.[3]

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Hedrick, Tim (scenariusz) & Zwyer, Mel (reżyseria). (18 lipca 2014). "Pierwotni magowie powietrza". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 7. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (6 listopada 2006). "Jezioro Laogai". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 17. Nickelodeon.
  3. Ehasz, Elizabeth Welch (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim (reżyseria). (17 lipca 2008). "Najeźdźcy z Południa". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 3. Odcinek 16. Nickelodeon.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki