FANDOM

250px-Bowing to koizilla

Duchowe wierzenia w świecie Avatara są określane głównie przez poszanowanie różnych duchów powiązanych z naturą, z wyjątkiem nomadów powietrza. Poszczególne narody mają różnice regionalne. 

Magowie Powietrza Edytuj

Nomadowie powietrza uznawali całe życie za święte, dlatego świadomie odstąpili od szkodzenia Ziemi lub jakiejkolwiek żywej istoty . Jako wegetarianin , Aang dokonał świadomego wyboru , by wykluczyć zwierzęta ze swej diety. Wierzył, że nie nalezy ich zabijać dla spożycia . Gdy Sokka zaczął rozdzierać gęstą roślinność Mglistych Bagien maczetą, Aang kazał widoczny niepokój wierząc, że jego działanie jest brakiem szacunku dla natury . Tenzin jedząc obiad z rodziną podzielił się z nimi jedzeniem. W powietrzu koczownicy wyznawali filozofię pokoju i nie zabijali. Naród ognia pokierowany przez Sozina zniszczył nomadów powietrza używając mocy danej przez kometę Sozina oraz faktu, że nieposiadali oni sił zbrojnych. Nie udowodniono, że nomad powietrza mógłby być czczonym Avatarem, biorąc pod uwagę , że Południowa Świątynia powietrza posiada wszystkie posągi Avatarów. Co innego pozostałę narody, które zwykle mają tylko jeden lub dwie główne postacie kultu.

Magowie Wody Edytuj

Tui and La

Duch oceanu i księżyca

Z powodu rozłąki między nimi, duchowe przekonania plemion wody są trudne do oszacowania, choć niektóre ich aspekty są znane. Występuje cześć duchów Księżyca i oceanu. Początki magii wody, według legendy, pochodzą od Księżyca: widząc jak panował on nad pływami oceanu, ludzie z plemion wody nauczyli się to robić i stali się pierwszymi magami wody. W Północnym Plemieniu Wody leży Duchowa Oaza, zaciszna zatoczka znajdująca się za pałacem wodza. W środku oazy jest staw, w którym dwa karpie koi, Tui i La, pływają w koło przypominając symbil Yin i Yang. Oaza to najbardziej duchowe miejsce na całym Biegunie Północnym, mimo że jest otoczona zamrożonymi ziemiami, ma ona niezwykle ciepłe otoczenie drzew i wodospadu.

Magowie ognia Edytuj

Pomimo, że to naród o ugruntowanym duchowieństwie, niewiele wiadomo na temat duchowych wierzeń
Painted Lady side-view

Duch malowanej pani.

Narodu Ognia. Podczas stu lat wojny, większość obywateli wyższej klasy, rząd i wojskowi urzędnikcy okazali brak szacunku dla duchów. Świadczy o tym próba zamordowania ducha Księżyca przez Zhao lub chęć generała Mung do ataku na Malowaną Panią, podobnie jak budowa samej fabryki zanieczyszczającej jej jezioro. Jednak wielu chłopów Narodu Ognia nadal posiada silną wiarę w duchy lokalnych patronów, jak wsopmniana Malowana Pani i często do nich zwraca się po radę i interwencję w różnych sytuacjach. Wiele osób chętnie przypisuje problemy działaniu złych duchów i czarownic. Cześć była dla Awatara trudnym problem, co dało władzę Narodowi Ognia. Choć Roko pozostał czczony, prawie powszechne przekonanie Narodu Ognia o wyższości kulturalnej i fizycznej, oraz niechęć wobec pozostałych ludów opuścił go jego następcą w większości minimalne (wut?).

Lista Duchów Edytuj