FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Ten artykuł dotyczy zwierzęcia. Jeżeli szukasz zespołu walk magicznych, zobacz Wilkoperze z Białego Wodospadu.
Wilkoperz
Wilkoperz
Informacje podstawowe
Środowisko

Królestwo Ziemi, głównie Jaskinia Dwojga Kochanków

Status

żyje

Informacje chronologiczne
Debiut

"Jaskinia Dwojga Kochanków"

Wilkoperz to gatunek zwierzęcia zamieszkującego jaskinie w Królestwie Ziemi, a w szczególności Jaskinię Dwojga Kochanków.[1]

Historia Edytuj

Jeden z wilkoperzy zaatakował drużynę Awatara, kiedy jej członkowie przemierzali Jaskinię Dwojga Kochanków. Sokka próbował odstraszyć go pochodnią, lecz ta wypadła z jego ręki i upadła w pobliżu Appy. Wystraszony latający bizon spłoszył drapieżnika. Niedługo potem grupa zauważyła stado wilkoperzy uciekających przed dwoma kretoborsukami.[1]

Anatomia Edytuj

Wolfbat.png

Wilkoperz w locie.

Wilkoperz jest wielkości wilka i ogólnie przypomina psa, z wyjątkiem skrzydeł i twarzy nietoperza. Posiada brązowe futro, białe na twarzy, oraz kremowe błony. Jest czworonożny, a jego błoniaste skrzydła pozwalają mu latać. Ma ostre, spiczaste zęby i pysk.

Zachowanie Edytuj

Wilkoperze są z natury terytorialne, a swoje siedlisko opuszczają jedynie w nocy. Mają tendencję do gromadzenia się w duże stada, co czyni je jeszcze bardziej niebezpieczne.[2] Ich jedynymi drapieżnikami są kretoborsuki, ale boją się również ognia.[1] Wilkoperze nie budują gniazd.[3]

Nawiązanie Edytuj

Wilkoperz posiada cechy obu jego imienników; jego kształt i rozmiar ciała, a także jego ogólny temperament, przypominają wilka, podczas gdy jego skrzydła i twarz wzorowane są na nietoperzu.

Ciekawostki Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 Hamilton, Joshua (scenariusz) & MacMullan, Lauren (reżyseria). (24 marca 2006). "Jaskinia Dwojga Kochanków". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 2. Odcinek 2. Nickelodeon.
  3. Hedrick, Tim (scenariusz) & Zwyer, Melchior (reżyseria). (7 listopada 2014). "Bitwa o Zaofu". Legenda Korry. Sezon 2. Odcinek 19. Nickelodeon.
  4. Art promocyjny na Korra Nation. Korra Nation na Tumblrze (18 marca 2012). Źródło na marzec 18, 2012.
  5. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (reżyseria). (12 maja 2012). "A zwycięzcą jest...". Legenda Korry. Sezon 1. Odcinek 6. Nickelodeon.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki