FANDOM

Wojna China Wielkiego
Wojna China Wielkiego
Informacje chronologiczne
Następne
wydarzenie

Nie wiadomo

Informacje historyczne
Początek

Powstanie chlopskie

Koniec

Inwazja na wyspe Kyoshi

Miejsca

Królestwo Ziemi

Skutki
  • Zwycięstwo dla Królestwa Ziemi
  • Aramia China upada
  • Kyoshi Wyspa jest tworzona
  • Niepokoje społeczne
  • Wsparcie dla Ziemi Króla zaczyna spadać
Ważne bitwy

Inwazja na półwysep Kyoshi

Strony konfliktu
  • Chin
  • Królestwo Ziemi
Dowódcy
  • Chin †
Występy
Pierwsze pojawienie

Odcinki/Dzień Awatara

Ostatnie pojawienie

Odcinki/Kometa Sozina

Wojna China Wielkiego, cel dowódcy China Wielkiego aby podbić wszystkie rejony królestwa ziemi.

Historia Edytuj

46 Król Ziemi był władczy i miał silną wolę, władca postanowił ustanowić monarchię absolutną a siebie mianować na najwyższego władcę. Nie dbał o swoich poddanych, a jego nie zadowalające rządy mogłyby więc liczyć tyklko na małe wsparcie od jego ludzi i lokalnych władz.

Opór przeciwko autorytarnymi rządami Króla Ziemi szybko zakończył się otwartym buntem. Despotyczny wódz powołał dużą armię w celu zdobycia władzy nad Królestwem. Skutecznie wykorzystując nielubienie króla przez mieszkańców, Kampania China by uzbierać ogromną armię okazała się sukcesem; począwszy od małej wyspy w północno-zachodniej części królestwa, jego armie przejeły każdą wioskę po drodze. W przeciwieństwie do China Król Ziemi wydawał się niezdolny do prawidłowego rządzenia w czasie wojny i zabarykadował się w Ba Sing Se, pozostawiając większość z królestwa samemu sobie. W czasie podboju China tylko stolica Ba Sing Se i półwysep Avatar Kyoshi pozostały niezdobyte.

Jednak Chin postanowil podbic mała wyspę i wyruszył tam, Avatar Kyoshi wiedziała o jego złych rządach wiec czekała tam na niego. Przed bitwą Kyoshi ostrzegła China ze nie będzie stać bezczynie i jeśli on nie ustąpi ona będzie walczyć, jednak Chin nie przejmował się tym kazał atakować. Kyoshi weszła w Stan Awatara i oddzieliła ten mały półwysep tworząc wyspę Kyoshi. W czasie tworzenia się wyspy Chin nie chciał się odsunąć więc spadł z klifu i zginą.

Następstwa Edytuj

Lud który był wściekły na króla ziemi zbuntował się. Kyoshi miała tego dosyć więc się tam wybrała by uzgodnic kilka spraw z królem jednak ten kazał ja aresztować Kyoshi z latwością pokonała strażników i rozmawiała z Królem ziemi. Stworzyła własnych agentów Dai Li którzy mieli pilnować porządku.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki