FANDOM

Wojna Domowa w Plemieniu Wody
Wojna Domowa w Plemieniu Wody
Informacje chronologiczne
Poprzednie
wydarzenie

Rewolucja

Zbieżne
wydarzenie

Incydenty z Ciemnymi Duchami

Informacje historyczne
Początek

Okupacja

Koniec

Harmonijne Zrównanie (Bitwa w 171 AG)

Miejsca

Południowe Plemię Wody

Skutki
Ważne bitwy

Bitwa z Południowym Plemieniem Wody

Strony konfliktu
  • Wojsko polnocy
  • Vaatu †
Dowódcy
Występy
Pierwsze pojawienie

Odcinki/Wojna domowa

Ostatnie pojawienie

Odcinki/Światło w ciemności

Wojna Domowa w Plemieniu Wody znana alternatywnie jako Wojny Plemion wody, był to konflikt między dwoma plemionami, które miały miejsce w sześć miesięcy po rewolucji anty-magicznej. Działający pod przykrywką próbuje zjednoczyć dwa plemiona wody, dyrektor Unalaq próbował wykorzystać swoją siostrzenicę, Avatar Korre, aby otworzyć portale duchow, które pozwola mu uwolnić Vaatu z jego więzienia w Drzewie Czasu.

Historia Edytuj

W 171 AG, Unalaq przyniósł swoje wojska do zajmowania poludniowego plemienia, twierdząc,ze to zapobiegnie dalszego rozpadu duchowego. On udał się do wydalenia Rady lokalnych wodzów plemiennych, którzy tradycyjnie są regulowani na południu, od władzy i zarekwirowani w pałacu królewskim w stolicy do jego wyłącznego użytku. Czując, że Północne plemie jest atakowane, Mieszkancy zorganizowała spotkanie w domu należącego do Tonraq i jego żony, Senny.

Tonraq próbował odwieść członków jego plemienia by nie robili nic szczególnie gwałtownego, ale Varrick przekonal ludzi inaczej. Pierwsza bitwa prawie zaczeła sie kiedy dzieci rzuciły śnieżkami w żołnierzy z dachu. Rozgniewani obywatele, na to że dorośli będą atakować dzieci, zagrozili atakiem magii wody. Jednak walka została przerwana przez Avatar Korre, która próbował stworzyć pokój między dwiema grupami. Korze nie udało się, jednak, jej rodacy oskarżył ją o opowiedzenie się po stronie Północy. Korra odjechala.

Eskalacja Edytuj

Attack on prison ship.png

Asami Sato rozbija Dwupłatowiec a Avatar Korra atakuje statki Unalaqa.

Grupa rebeliantów zaatakowała Unalaq później i próbowała go porwać, ale Korra zatrzymala ich. Incydent doprowadził do aresztowania rebeliantów, również Tonraq i Senny. Varrick był w stanie ominąć to aresztowanie. Rebelianci zostali postawieni przed sądem pod sędziego Hotaha, który potępił wszystkich na karę śmierci. Korra przekonala Unalaqa zeby zmienil wyrok i tak sie stalo, dozywocie bylo jedynym wyjsciem. Korra wsciekla ruszyla za sedzia, ktory powiedzial jej ze byla marionetka w rekach Unalaqa.

Korra razem z grupa poplynela statkiem Varricka po ojca, zaatakowala wojska Unalaqa. Kiedy wypuscila ojca zaatakowal ja Unalaqa jednak ona silnym podmuchem powietrza zdmuchnela go prosto na sciane i uciekla, rozpoczela sie jeszczde grorsza wojna domowa.

Kłopoty w mieście Edytuj

Korra opposing Raiko.png

Korra zla na Raiko zato ze nie chce pomoc Plemieniu wody.

Następnego dnia, Korra spotkał się z prezydentem Raiko w celu przekonania go do wspierania poludniowego plemienia wody i wyslania floty, aby im pomóc. Ku jej przerażeniu, jednak prezydent odmówił, przekonany, że to nie było Miasto, i trzeba ingerować w wewnętrzne sprawy Plemienia Wody i że sytuacja wymagała rozwiązania dyplomatycznego. Rozgniewana, Korra stwierdziła, że jego bierność nie przyniesie zniszczenie południu.

Awatar powraca Edytuj

Tej samej nocy kiedy odbyla sie premiera filmu Varricka, Avatar Korra zwrócila sie do Miasta ostrzec Raiko o planach Unalaq do uwolnienia Vaatu i zniszczenia świata i próbował raz jeszcze zwrócić się o pomoc wojskową. Pomimo tego, Raiko nadal odmówił jej pomocy, wierząc, że najlepiej trzymać Zjednoczonych Sił, aby bronić swój kraj. Drużyna Avatara przystąpił do odwiedzenia Varrick, który dostarczył im jego pancernika, Zhu Li, który posiadał wszystkie bronie, aby powrócić do południa i zatrzymać Unalaqa

Bitwa z Południowym Plemieniem Wody Edytuj

Information icon.png Osobny artykuł: Bitwa z Południowym Plemieniem Wody
Tonraq attacked.png

Tonraq powaznie zaatakowany przez swojego brata.

Kiedy stało się jasne, że Korra nie była w stanie przekonać prezydenta, aby wysłać Raiko Zjednoczonych Sił jako posiłki, Rebelianci z Południowego Plemienia Wody, prowadzeni przez Tonraq zaatakowali stolicę południowego Plemienia Wody próbując wydalic polnocne plemie. Mimo, że jego pierwszy atak był udany, Unalaq poprowadził kontratak z pomocą Desny i Eski i wielu ciemnych duchów. Rebelianci szybko zostali pokonani, cierpieli poważne obrażenia w trakcie, i tylko był w stanie walczyć Tonraq. Zacięta walka rozpoczęła się od dwóch braci, i choć Tonraq był w niewielkiej odległości od Unalaq, udało się uniknąć ataku. Tonraq zostal złapany na lodzie, Unalaq dał druzgocący cios, którym pokonał swojego brata, a następnie był więziony w obozie w południowym plemieniu.

Atak na fortece Unalaqa Edytuj

Information icon.png Osobny artykuł: Forteca Unalaqa
Battle of the South Pole.png

Dwupłatowiec urzyty przeciwko Unalaqowi.

Wkrótce po klęsce powstańców, Druzyna i ich sojusznicy przybyli do południowego Plemienia Wody, zatrzymać Unalaq za próbę uwolnienia Vaatu. Zaatakowali obozowisko poprzez dwupłatowca i Oogiego, powodując wiele szkód w fortyfikacji. Kiedy Desna i Eska interweniowali, wojska Północy i ich ciemne duchy, ruszyli do ataku. Siły wojskowe zestrzelili Avatara i jej przyjaciół, zdobywając ich.Były dowódca Zjednoczonych Sił, Bumi, wymykał się im jednak i przeniknol obozowisko. W końcu udało mu się samodzielnie zniszczyć cały obóz, jednak reszta nie byla w stanie walczyc juz dalej.

Niezależność południowego Plemienia Wody Edytuj

Korra addressing the Southern Water Tribe.png

Korra przemawia do obywateli Poludniowego plemienia.

Unalaq umocnił swoją kontrolę nad południowym Plemieniem Wody z wojsk okupacyjnych z Północy, wspieranych przez ciemne duchy, udaremniają wszelkie próby przez rebeliantów ponownie przejąć władzę od południowego plemienia. Jednak po klęsce Unalaq i Vaatu Avatar Korra zarządziła dwa punkty: pierwszy był niepodległości Południowego Plemienia Wody, co oznacza, że plemię miałoby swój system samorządu, a tym samym zakończenia wojny domowej plemion wody, drugi punkt jest wspolne zycie z duchami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki