FANDOM

Wojsko w świecie Awatara - każdy naród posiada własne wojsko (wyjątkiem są Nomadowie Powietrza, którzy nie posiadają w ogóle wojska). Każda z nich różni się w jakimś stopniu od siebie. 

Plemię WodyEdytuj

200px-Southern Water Tribe warriors meeting

Hakoda ze swoim wojskiem

W Plemionach Wody dowodzenia jest dobrze zdefiniowane. Nie mają oni ogólnego dowódcy wojskowego, który dowodzi wojskiem obu plemion wody. Do przywódców wojsk jacy byli w serii zaliczają się m.in:

Królestwo ZiemiEdytuj

200px-Earth Kingdom war meeting

W Królestwie Ziemi armia dowodzona jest przez Radę Pięciu. Rada ta jest najwyższą władzą w wojsk (nie licząc Wielkiego Sekretariatu Ba Sing Se i samego Króla Ziemi) i nadzorował całym wysiłek wojenny kraju wobec Narodu Ognia podczas Stuletniej Wojny. Radą kieruje Generał How jako dowódca wojska. Wśród członków rady znajdował się także Sung, który bronił zewnętrznej części muru Ba Sing Se przed atakiem gigantycznego wiertła. Pozostała trójka generałów zostaje jednak anonimowa.

Naród OgniaEdytuj

250px-Warlords

Naród Ognia miał największą przedstawioną w serii armię, która podbijała tereny Królestwa Ziemi. Mają oni dobrze rozwinięty sprzęt do podbojów np. czołgi, balony lub sterowce, a także dobrze zorganizowaną armię. Generałowie znajdują się na różnych pozycjach, które władza zmienia ich zakres. Są także często określani jako wysokiej rangi generałowie. Najwyżsi Generałowie mają zaszczyt pracowania z Władcą Ognia i planowanie kolejnych podbojów. 

Miasto RepublikiEdytuj

Iroh (United Forces general)

Generał Iroh

W Zjednoczonej Republice Narodów to armia składająca się głównie z magów wody, ziemi i ognia. Wcześniej wojskiem dowodziła Rada Zjednoczonej Republiki, a obecnie Prezydent. Głównym generałem armii jest Generał Iroh.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki