FANDOM

Spirit Emblem Waterbending emblem
Information icon Osobny artykuł: Yue postac z filmu

"On dał mi życie wiec może uda mi się je zwrócić"
— Yue

Kind Yue

Yue
Informacje biograficzne
Narodowość

Plemiona Wody

Pochodzenie

Północne Plemię Wody

Wiek

16

Narodziny

83 AG

Śmierć

99 AG

Opis fizyczny
Płeć

Kobieta

Oczy

Niebieskie

Włosy

Biale

Skóra

Śniada

Informacje osobowe
Zainteresowania miłosne

Sokka

Ulubiona broń

Magia Wody (duch)

Zajęcie

Księżniczka plemienia wody, Duch

Przynależność

brak

Debiut

Oblężenie Północy

Ostatni występ

Przebudzenie

Yue jest księżniczką Północnego Plemienia Wody i duchem księżyca. Urodziła się martwa jej rodzice walczyli o życie Yue. Modląc się do ducha księżyca Yue, odzyskała przytomność, a jej włosy zmieniły kolor na biały.

Historia Edytuj

Wczesne lata Edytuj

200px-Baby Yue

Yue jako dziecko.

Gdy Yue urodziła się, była bardzo słaba. Normalne i zdrowe dzieci zaraz po uradzeniu płaczą, a ona milczała, urodziła się we śnie. Nawet uzdrowiciele nie mogli jej pomóc. Rodzice zanurzyli ją w Oazie Duchów, mając nadzieję, że to pomoże jej przeżyć. Wówczas Duch Księżyca - Tui uzdrowił ją, oddając jej cząstkę własnego życia. Sprawiło to, że jej naturalnie czarne włosy zmieniły kolor na biały.      

Spotkanie Sokki Edytuj

Drużyna przybywa do stolicy Północnego Plemienia Wody, gdzie są mile witani. Podczas wieczornego przyjęcia, Sokka poznaje Yue. W międzyczasie Aang i Katara podziwiają występ Magów Wody. Postanawiają się uczyć u mistrza Pakku, jednak on oznajmia, iż tylko mężczyźni mogą się uczyć Magii Wody. Dziewczyna jest wściekła, nie może wytrzymać myśli, że przejechała pół świata i na nic zdał się jej trud. Wyzywa mistrza Pakku na pojedynek, który przegrywa. Jednak Pakku postanawia uczyć ją Magii Wody, a Sokka rozmawia z Yue, która oznajmia, że jest zaręczona i dlatego nie może z nim być. W tym czasie Naród Ognia planuje atak na plemię. 

Sokka and Yue kiss

Yue caluje Sokke i mowi mu ze jest zareczona

Katara jest najlepszym uczniem mistrza Pakku, Aang się obija bawiąc się z Momo, a Sokka zbliża się do Yue. Gdy chłopak zabiera księżniczkę na lot na Appie zauważają chmury dymu zwiastujące atak Narodu Ognia (akurat gdy chcieli się pocałować). Wszyscy przygotowują się do wojny, a Sokka zgłasza się do ataku, ponieważ Yue powiedziała, że nie mogą się spotykać. Podczas przygotowań poznaje chłopaka, który ma poślubić księżniczkę, a on mu mówi, że tylko z tego korzysta. Zaczynają się bić, przez co ojciec Yue wyrzuca Sokkę tylko po to, by dać mu rozkaz chronienia Yue. Dziewczyny z Aangiem idą do Oazy Duchów i młody Awatar wchodzi do Świata Duchów. Zuko wieczorem płynie do plemienia i z trudem się tam dostaje. Naród Ognia na czas nocy wstrzymuje atak. Do świtu książę walczy z Katarą, a gdy zyskuje więcej siły porywa Aanga i idzie na górę dróżką przy wodospadzie gdzie jest burza śnieżna... Naród Ognia ponownie atakuje.Walka trwa dalej. Zuko ucieka z Aangiem na plecach przed Sokką, Katarą i Yue goniących ich na Appie.

Yue kiss Sokka

Yue całuje Sokke poraz ostatni

Zhao planuję zabić ducha księżyca, a Aang porozumiewa się Duchem Kohem. Duch Koh ostrzega go przed Zuko i każe ochronić ducha księżyca. Zhao dostaję się do sanktuarium Plemienia Wody i pozbawia życia ducha księżyca. Rozpoczęło się zaćmienie księżyca. Magowie wody stracili moc i zostali uprowadzeni. Zhao już zaczął się chełpić zwycięstwem, wnet zaatakował go Iroh i zaczęli ze sobą walczyć. Tymczasem Sokka i dziewczyny złapali Zuko, zabrali mu Aanga i pomogli mu przeżyć. Gdy Aang z przyjaciółmi wrócił do sanktuarium, ujrzeli klęskę. Jednak Aang wszedł w Stan Awatara i z pomocą ducha oceanu, rozbił flotę Narodu Ognia. Yue oddała życie duchowi księżyca, sama się nim stając. Po oblężeniu, Pakku wyruszył do Południowego Plemienia Wody, a nasi bohaterowie do Wschodniej Bazy Wojskowej Królestwa Ziemi w sprawie eskorty do Omashu.                      

Po śmierci Edytuj

Aang in Escape from the Spirit World

Duch Yue i Aang w świecie duchów

W tym czasie Sokka również ma wizję. W smudze światła dostrzega Yue. Jest jednak na tyle przytomny, że wmawia sobie, iż jest to jedynie fatamorgana, spowodowana brakiem snu, głodem i ogólnym wyczerpaniem. Dziewczyna mówi mu z wyrzutem, że miał ją chronić. Chłopak przeciera oczy i Yue znika.Aang ucieka od swoich przyjaciol mowi ze zawiodl swiat nagle ukazuje mu sie Yue ktora mowi ze ocali narod aang zyska nadzieje a yue znika w blasku ksiezyca W jednej z kilku dokładnych scen z dramatu, który parodiował podróż przez awatara, charakter Yue została przedstawiona jako "jedyna kobieta, która kiedykolwiek podjęte umysł [Sokka jest] od jedzenia", przed odpływam na rekwizyt Półksiężyc. Na widowni, Sokka płakał jak suki patrzył w błąd, jako Sokka nigdy nie opowiedział całą historię Yue. Sokka uciszył ją, wciąż płacze, pokazując, że wciąż dbał o Yue.

Dziedzictwo Edytuj

Awatar Aang wraz z Władcą Ognia Zuko stworzyli Zatokę Yue w Mieście Republiki.

Osobowość Edytuj

Yue healing Tui.

Yue odaje zycie Duchowi Księżyca

Yue bardzo poważnie traktuje swoje obowiązki względem Plemienia. Jest ona zaręczona z Hahnem , i chociaż nie wydaje się być szczęśliwa z tego powodu, nie podważa decyzji swego ojca. Jest troskliwą, bezinteresowną osobą. Gdy Admirał Zhao zabija fizyczną postać Ducha Księżyca (co powoduje zgaśnięcie Księżyca i utracenie mocy zaklinania przez magów wody), oddaje swoje "pożyczone życie", aby zając jego miejsce i przywrócić równowagę.

Magia Wody Edytuj

Yue waterbends

Yue tkająca wode jako duch

W czasie, w którym zespół Avatara odwiedził Biegun Północny, Yue nie wydawała się mieć żadnych magicznych zdolności. Po oddaniu swoiego życia duchowi księżyca, stała się magiem wody. Tylko po odnowienie wiary Aang, ona pomogła mu bezpieczeństwa poprzez zwiększenie fali, którą stworzył nosić go na brzeg. W czasie Avatar Drużyna, w której odwiedził biegun Północny, Yue nie wydaje się mieć żadnych waterbending możliwość - nawet lecznicze zdolności, tylko aspekt nauczył waterbending dla kobiet w północnej Plemienia Wody - pomimo bycia osobą duchową. Po oferując jej życie wskrzesić ducha księżyca, stała waterbender również. Tylko po odnowienie wiary Aang, ona pomogła mu bezpieczeństwa poprzez zwiększenie fali, którą stworzył nosić go na brzeg.

Drzewo geneologiczne Edytuj

Arnook

Brak

Yue

Ciekawostki Edytuj

  • "Yue" (月) oznacza "księżyc", w języku chińskim mandaryńskim. W języku japońskim, jest wymawiane jak "ty-eh", jak słyszeliśmy w serii.Więc nazwa oznacza "tragiczny wypadek" w języku japońskim (夕 映) i tradycyjnie givenName do japońskich dzieci, które wkrótce po urodzeniu.
    Film - Yue

    Yue w filmie Ostatni Władca Wiatru.

  • W filmie Yue gra Seychelle Gabriel
  • Wygląd Yue jak księżyc Ducha jest bardzo podobny do tak Chang'e (嫦娥 z), Bogini Księżyca w mitologii chińskiej.
  • Yue i Kanna są jedynymi dwoma polarnymi członkami Plemienia Wody ,którzy nie noszą żadnych niebieskich ubrań. Zamiast nich noszą fioletowe.
  • Gdy Yue stała się Duchem Księżyca, jej zaręczynowy naszyjnik zniknął.
  • Aktorka, która w bajce podkłada jej głos to ta sama aktorka, która podkłada głos Marii Merryweather, ost. Księżycowej Księżniczce z filmu Tajemnica Rajskiego Wzgórza, a Yue staje się Duchem Księżyca.