FANDOM

Earth Kingdom emblem.png
Zhangowie
Zhangowie
Informacje
Liderzy

Przywódczyni Zhangów

Założyciel(e)

Wei Jin

Przynależność

Królestwo Ziemi

Informacje chronologiczne
Debiut

"Wielka przepaść"

Zhangowie to plemię, które zamieszkuje Królestwo Ziemi razem z innym zwaśnionym klanem, Gan Jinami. Członkowie plemienia Zhangów byli uchodźcami za czasów stuletniej wojny, którzy udali się do Ba Sing Se, aby uciec przed nadciągającą armią Narodu Ognia.[1]

Osobowość i cechy charakteru Edytuj

Zhangowie są przeciwieństwem Gan Jinów, lecz nie obca im jest uczciwość i wytrwałość, pomimo tego, iż złamali zakaz wnoszenia żywności. Potrafią z przekonaniem bronić swoich racji i nie zważają na to, co inni sądzą o ich wyglądzie i ubiorze, jednak wzbudza to u nich irytację.

Zhangowie ubierają na siebie brązowe skóry, futra i szmaty. Są na ogół niecywilizowani, a tym bardziej bardzo brudni i zaniedbani.

Historycznie, Zhangowie byli społeczeństwem myśliwych, jednak do 100 AG plemię zainteresowało się przemysłem.[2]

Historia Edytuj

Konflikt z Gan Jinami Edytuj

Konflikt z Gan Jinami został zapoczątkowany w 0 AG[3]. Gdy Jin Wei, wysłannik Gan Jinów odprawiał rytuał zbawienia, został ranny. Jeden z Zhangów, Wei Jin znalazł obolałego mężczyznę na leśnej ścieżce. Zaproponował, iż opatrzy mu rany, lecz ten uznał, że święta kula plemienia jest ważniejsza. Uczciwy Zhang wziął relikt niesiony przez Jin Weia i wyruszył w podróż.

Gdy Wei Jin przekroczył granicę plemienia Gan Jinów z zamiarem oddania świętej kuli, został aresztowany. Nikt nie chciał go wysłuchać, wszyscy uważali, iż relikt został skradziony. Zhang został niesłusznie wtrącony do więzienia, gdzie spędził 20 lat. Jego plemię nigdy nie zapomniało Gan Jinom tej niesprawiedliwości i wciąż kryje do nich urazę. Czyste plemię nie uznaje tej wersji wydarzeń i dalej uważa Zhangów za winnych. Konflikt został jeszcze bardziej zaogniony przez różnice dzielące oba plemiona.

Przejście przez Wielki Kanion Edytuj

Wioska Zhangów została doszczętnie zniszczona przez żołnierzy Narodu Ognia, więc plemię postanowiło wyruszyć w podróż do wielkiego miasta Ba Sing Se. Taki sam zamiar mieli śmiertelni wrogowie plemienia, Gan Jinowie. Aby dotrzeć do stolicy oba wrogie plemiona musiały przejść przez Wielki Kanion z przewodnikiem, który był również magiem ziemi. Aang zdecydował, że plemiona muszą przebyć kanion razem. Tuż po zejściu na jego dno wszyscy podróżni zostali zaatakowani przez pająka szczelinowego, który pojawił się z chmury pyłu. Stworzenie zraniło przewodnika i połamało mu obie ręce, przez co ten nie mógł używać swojej magii. Gan Jinowie i Zhangowie zaczęli się kłócić, co zmusiło Awatara do rozdzielenia ich na stałe. Aby dowiedzieć się, co jest przyczyną konfliktu, Sokka wyruszył z Zhangami, a Katara z Gan Jinami.

Gdy plemiona były u kresu podróży, okazało się, że przemycono jedzenie, które jest zabronione w Wielkim Kanionie ze względu na to, że przyciąga bestie. Wszyscy zostali ponownie zaatakowani przez grupę pająków szczelinowych, które udało się ujarzmić dzięki współpracy Zhangów z Gan Jinami. Po wyjściu z kanionu oba plemiona pogodziły się i wspólnie, w zgodzie wyruszyły do Ba Sing Se, jako jedno plemię.[1]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga I: Woda (水) Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Fonetycznie, słowo zhang jest podobne do zāng (髒), mandaryńskiego słowa oznaczającego brud.
  • Przywódczyni Zhangów nosi skórę ze świniomałpy.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 O'Bryan, John (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (20 maja 2005). "Wielka przepaść". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 11. Nickelodeon.
  3. Archiwum Nick.com. Nickelodeon. Źródło na styczeń 2, 2013. Informacja z archiwalnej oficjalnej strony z 27 kwietnia 2006.

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki