FANDOM

Zhao to wysokej rangi członek wojska Narodu Ognia. Jest Magiem Ognia i nienawidzi Zuka. Jest bezlitosny i okrutny, tak samo jak Azula. Aby dotrzeć do celu nie cofnie się przed niczym. Jeong Jeong był kiedyś jego nauczycielem, jednak Zhao nie mógł znieść tego, w jaki sposób tamten go nauczał. Nie pozwalał mu na to jego ognisty i impulsywny temperament.Spotykamy go w odcinku "Południowa Świątynia Powietrza", kiedy to wyzwał Zuko na pojedynek Agni Kai.

Zhao nie powstrzymał się od zabicia Tui, Ducha Księżyca. W odcinku "Oblężenie Północy: Część 2", admirał zostaje zabity przez Ducha Oceanu (La).

Historia Edytuj

W młodości magii ognia uczył go Jeong Jeong. Mistrz był surowy i wymagał od niego samokontroli i dyscypliny, co nie podobało się jego uczniowi; Zhao pragnął jedynie poznawać destrukcyjne techniki tkania Magii Ognia, zupełnie ignorując pozostałe jej aspekty. Wkrótce, zaślepiony własnymi ambicjami i przekonaniem o swojej znakomitości, uciekł od mistrza. Swoją karierę wojskową zaczynał służąc w armii królewskiej. Później już jako porucznik odnalazł owianą legendami słynną bibliotekę Wan Shi Tonga. Przeglądając zebrane tam zbiory natknął się na zwój opisujący Ducha Księżyca oraz Oceanu, które zstępując z świata duchowego do materialnego przybrały postać karpi koi. Niewykluczone, że to właśnie on spalił cały dział biblioteki poświęconej Narodowi Ognia.

W czasie oblężenia Północnego Plemienia Wody zakradł się do Oazy Duchów, w którym oba duchy Tui i La wykonywały odwieczny taniec, utrzymując równowagę na świecie chcąc zabić ich ziemskie wcielenia. Początkowo włożył Ducha Księżyca do worka próbując go pozbawić życia, jednak powstrzymany przez Iroh wypuścił go z powrotem do stawu. Wówczas użył magi ognia tym samym zabijając ducha Poprzez poświęcenie swojego życia przez Yue duch odżył i na nowo zaczął wykonywać taniec. Sam Zhao podczas pojedynku z Zuko został porwany przez Ducha Oceanu - La bezpowrotnie znikając w odmętach wody.

171 ASC Edytuj

Zhao in the Spirit World

Uwięziony w swoim najciemniejszej pamięci błędy Zhao, Tenzin dla starszej wersji Avatar Aang, którego rozpaczliwie chciał uchwycić.

Zhao nie zginął, lecz skończył w świecie duchów, zmuszony spędzić wieczność w miejscu znanym jako Mgła Zagubionych Dusz. Wymknął się niestabilności psychicznej, rozkoszując się jego samozwańczymi osiągnięciami po ponad siedemdziesięciu latach po jego klęsce w bitwie z Północy. Gdy Tenzin, Kya i Bumi weszli w mgłę w poszukiwaniu Jinory Zhao zmagał się z Tenzinem, którego pomylił z Aangiem, w nadziei odzyskania jego chwały przez uchwycenie Avatara. Zdając sobie sprawę, że Zhao ma urojenia, rodzeństwo zostawiło go w mgle.

Umiejetnosci Edytuj

200px-Zhao attacks

Zhao tka ogen

Zhao był biegłym mistrzem magii ognia. W młodości studiował pod okiem Jeong Jeonga, był jednym z najlepszych uczniów mistrza, ale ostatecznie i jego największą porażką. Jeong Jeong próbował uczyć Zhao, że serce tkania ognia potrzebuje kontroli i ograniczania niebezpiecznych niszczycielską siłę ognia, ale Zhao nie słuchał, i skupia się tylko na nauce destrukcyjnych technik. Podczas gdy ten doprowadził go do opracowania bardzo silnych ruchów, został łatwo pokonany przez swoje emocje i stracił kontrolę. Ukazało się to również podczas gdy w obliczu Aanga, spalił trzy własne łódki, gdy Aang ze zwinnością omijał jego wystrzały.