FANDOM

Earth Kingdom emblem
Herbalist
Zielarka
Informacje biograficzne
Narodowość

Taku, Królestwo Ziemi

Pochodzenie

Królestwo Ziemi

Wiek

80

Narodziny

20 AG

Opis fizyczny
Płeć

kobieta

Włosy

białe

Informacje osobowe
Sojusznicy

Miyuki, Aang

Wrogowie

Naród Ognia

Pozycja

zielarka

Debiut

"Błękitny duch"

Zielarka to stara kobieta mieszkająca w ruinach Taku ze swoim ukochanym kotem Miyuki. Aang szukał jej, aby znaleźć lekarstwo na gorączkę Sokki i Katary.[1] Jest zwariowana i często zdarza się jej powiedzieć coś niepotrzebnego.

Historia Edytuj

Zielarka poświęciła czterdzieści lat swojego życia na tworzeniu ziołowych leków dla rannych żołnierzy Królestwa Ziemi w opuszczonej instytucji medycznej. Przez pewien czas była jedyną osobą mieszkającą i dbającą o instytut, gdyż wszyscy jej uczniowie opuścili teren, by pomagać w wojnie. Jej jedynym towarzyszem była Miyuki, jej ukochany kot.[2]

Aang dowiedział się, że zielarka mieszka na szczycie pobliskiej góry i udał się tam, aby znaleźć lekarstwo na gorączkę Sokki i Katary. Po krótkim spotkaniu z frustrującą staruszką, kobieta powiedziała Awatarowi, że ​​jego przyjaciele muszą possać mrożone żaby leśne znajdujące się na bagnach w dolinie.[1]

Zuko, Iroh i June udali się do zielarki, gdy śledzili Awatara, tropiąc go po zapachu z naszyjnika Katary z pomocą shirshu.[3]

Występy Edytuj

Awatar: Legenda Aanga Edytuj

Księga I: Woda (水) Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (scenariusz) & Filoni, Dave (reżyseria). (17 czerwca 2005). "Błękitny Duch". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 13. Nickelodeon.
  3. Wilcox, Ian (scenariusz) & Volpe, Giancarlo (reżyseria). (7 października 2005). "Bato z Plemienia Wody". Awatar: Legenda Aanga. Sezon 1. Odcinek 15. Nickelodeon.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki